در جستجوی ولایت

برای اکثر مخاطبانی که دنبالشون میکنم غریبه نیستم...


گاهی آدم وقتی نگاهی به دنبال کننده هاش می اندازه مصلحت و عقلانیت اجازه نمیده هر حقیقتی رو بگه...
یا حتی فقط حقیقت هم نه... بلکه میفهمه با این خوانندگان ریسک خطاهاش هم چقدر میتونه بالا باشه...
لذا عقل حکم میکنه هر حرفی رو نگه...


اینجا رو به این سمت سوق میدم که بتونم مطالبی صریح تر رو بنویسم...
فقط بدانید من غریبه و تازه وارد نیستم اما نپرسید کیستم...
شناختن من از نوشته های من کار سختی نیست...

راستی خواهش میکنم خاموش دنبال نکنید من رو...
بذارید بدونم کی داره منو میخونه

طبقه بندی موضوعی

حکومت مستضعفین

پنجشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۵۶ ق.ظ

یه بار دیگه کنار وب رو بخونید... گفتم اینجا رو خلوتش کردم تا ریسک خطاهام هم پایین باشه... همونطور که قرار هست ریسک حرفهای درستی هم که گفتم پایین باشه از این باب که هر راست نشاید گفت

لذا دوباره عرض میکنم... من یک انسانم... ممکنه خطا کنم... اگر مطلبی میخونید فقط روش فکر کنید... به من وحی نمیشه... اهل کشف و شهود هم نیستم...

با همه این تذکرات سعی ام بر اینه که هر حرفی ولو درست رو اینجا ننویسم و چیزی نوشته بشه که از نظر خودم اشکالی نداره خونده بشه... ولی باز هم شما هوای خودتونو داشته باشید...



خداوند در آیه 5 سوره قصص میفرمایند:

«وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ»
 ما اراده کردیم منت بگذاریم بر مستضعفین در ارض (عمدا ارض رو ترجمه نکردم تا هشدار بدم در مورد معنای دقیق کلمه ارض در قرآن یه تحقیقی بفرمائید...) و اونها رو پیشوا و وارث قرار بدیم در ارض.
این مطلب ادامه این مطلبم هست
عرض کردیم مستضعف کسی هست که توانمند و عالِم هست اما به هر دلیلی به زاویه رانده شده
در این آیه وقتی حق متعال میفرمایند اراده کردم مستضعفین رو در ارض پیشوا قرار بدم و وارث بشن من اینطور برداشت میکنم که مراد از مستضعفین امثال من نیستن که حالا ممکنه یکی دو تا از توانمندی هاشون هم به زاویه رونده شده باشه بر اساس شرایط اجتماع... چون امثال من اگر دو تا خوبی دارن 5 تا هم بدی دارن...در مجموع اهل غفلت هستیم...
مراد از مستضعفین اهل حضوری هستن که در اجتماع به زاویه رانده شدن... یا در اجتماع حضور دارن اما جهل و رخوت اجتماع بستر بروز توانمندی هاشون رو خیلی محدود و مضیغ کرده... و به یک معنا ممکنه حتی در رسانه ها هم باشن اما در حال تقیه هستن... بیم دارن از بروز آنچه خودشون از حقایق ادراک میکنن...
طبق آیه قرآن مستضعفین بناست پیشوا بشن در زمین... پیشوا باید ویژگی هایی داشته باشه... مثل منی نمی تونه در فضای وب نویسی پیشوا بشه چه رسد در محیط گسترده ارض...

در همون مطلب که لینک دادم نظری هست که اشاره کرد به فرمایش حضرت امیر در وقایع بعد از وفات پیامبر...
حضرت امیر خودشون رو روی قبر مبارک پیامبر انداختن و 150 سوره اعراف رو تلاوت کردن: 
"یابن ام ان القوم استضعفونی و کادوا یقتلوننی" 
این آیه در قرآن روایت داستان حضرت موسی هست وقتی از کوه طور برگشتن و دیدن که قومش گوساله پرست شدن و با هارون برخوردی جلالی کردن (گویا چنگ به موی سر هارون انداختن به حالت غضب) که چرا اینها منحرف شدن و هارون در مقابل جلال حضرت موسی از لفظ جمالی "یابن اُم" استفاده میکنن تا غضب موسی فروکش کنه آخه اسم موسی به حساب اعداد معادل اسم قوی هست یعنی عدد "موسی" و عدد "قوی" یکی هست و موسی شخصیتا انسانی جلالی بود وقتی هم که غضب میکرد حتما تجلی جلال خیلی در ایشون بروز داشت لذا هارون یا خطاب "یابن اُم" ورود پیدا میکنه و حضرت موسی آرومتر میشه... نمیگه :یا سیدی... نمیگه یا موسی...
دست به دامان مادر میشه... خدایا مادر چه حقیقتی هست؟!!!! سبحان الله...
ام المومنین... ام ابیها...
و بعد اون فرمایشات رو تقدیم مکنن که این قوم مرا به ضعف کشیدن...
حضرت امیر هم به ضعف کشیده شدن... میتونستن با شمشیر قضیه رو به نفع خودشون تموم کنن اما اونجا ، جای شمشیر نبود... و لذا با تمام توانمندیهاشون به ضعف کشیده شدن...



از سوی چند معصوم از جمله امیر المومنین ، خطابی نسبت به حضرت بقیة الله داریم:
صاحب این امر، شرید (آواره) ، طرید (رانده شده) ، فرید (تک) ، وحید(تنها) است...
با این حساب حضرت بقیةالله هم مصداق مستضعف میتونن باشن...

خدایا ما رو در زمره "اکثرهم لا یعقلونی" که موجب مستضعف شدن بندگان خالصت میشن قرار نده ما رو در زمره "قلیل من عبادی الشکور" قرار بده که مُهَیمِن بندگان خالصت باشیم...
الهی  آمین
 

۹۷/۰۳/۲۴ موافقین ۳ مخالفین ۰
...